نجوم آماتوری را چگونه آغاز کنیم؟

 معمولا دانش آموزان و دیگر علاقمندان به نجوم سؤالهای مشابه ای از منجمین می پرسند:

"من به ستاره شناسی خیلی علاقه دارم، اما نمی دانم چطور و از کجا باید شروع کنم؟ آیا مرکز خاصی هست که ستاره شناسی را آموزش دهد؟ من بدون تلسکوپ که کاری نمی توانم کنم؟ به نظر شما کدام تلسکوپ را باید بخرم؟ و...." در این مقاله سعی می شود تا راه صحیح شروع کار در نجوم آماتوری به شما نشان داده شود.

ادامه مطلب ...

نحوه کار با تلسکوپ

 

دانش پژوهان عزیز، یکی از مهارت های پرکاربرد که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد، مهارت نحوه کار با تلسکوپ است که در زیر توضیحاتی در مورد آن ارائه می شود.

 

در اینجا می خواهیم نحوه کار با تلسکوپ را به صورت خلاصه به شما آموزش دهیم تا بتوانید به صورت صحیح از تلسکوپ استفاده نمایید.

 

پیش از شروع کار، چند نکته مهم را باید به خاطر بسپارید.


ادامه مطلب ...